Magamról

Saját fotó
Egy újabb bloggoló. - Yet Another Blogger.

2009. április 14., kedd

Magyar ZENE manapság - szerintem

Az egyik kereskedelmi csatornára pattintottam (ezt egyszer egy felhasználó momdta a kattintás helyett :) - nekem meg megtetszett) a távírányítót, miközben a számítógépemen az operációs rendszert frissítettem és meglepődve láttam, hogy néhány olyan zenekarral és zenésszel beszélgetnek, akiket az ország - szerintem és sajnos - 90% nem ismer, DE Én ismerem és szeretem Őket.

Azonnal éreztem, hogy megvan blogom újabb bejegyzése :)

Szóval a műsorban Péterfy Bory, Kaukázus, Vad fruttik és 30Y (Őket nem ismerem MÉG) szerepelt és sajnos csak a végét láttam.

Akkor miről is akarok most írni? Több dologról is egyszerre:
  • Kinek köszönhetem, hogy megismertem ezeket az együtteseket?
  • Megpróbálom felsorolni azokat a zenekarokat, amelyeket az utóbbi időben (2-3 évben) ismertem meg.
  • Média felelőssége - szerintem - rádió, tévé
Kezdük az elején. 5-6-7-8 évvel (már nem is tudom :)) ezelőtt elkezdtem hallgatni a radiocafé műsorait. Főleg a reggeli gazdasági műsort a Forintos percek, majd Milliók reggelire ( Feyér Zoltán halála után váltott nevet a műsor) hallgattam. Elsősorban az zene és a műsorvezetők karizmájának köszönhetően ragadtam le a műsornál. A lényeg, hogy a műsor zenei szerkesztője Nesta nem méjnsztrím, sokszor zenének nevezett valamiket játszotta, hanem számomra teljesen ismeretlen, de nagyon jó számokat. Ezek között vol 30-50 éves szám is és teljesen új magyar zenék is, szóval minden. Bevallom először nem hittem a fülemnek :) MÉGEGYSZER KÖSZI NESTA!!!

A második nagy meglepetésem a 3 magyar rádióadó átalakítása után ért. A Petőfi rádióból zenerádiót csináltak (és a neve MR2 Petőfi rádió lett :)). DE HOGY? Nem követték a kereskedelmi rádiók által sugárzott "sláger" termékeket (nem minden esetben nevezném zenének), hanem a radiocafé-hoz nagyon hasonló zenei portfólióval áltak elő. Sokáig nem értettem, aztán egy műsorban (Ahol egyébként arról beszéltek a kereskedelmi rádiók, hogy ez nem közszolgáltatás. Ahogy ők csinálják nem, de ahogy az MR2, az igen.) megszólalt a Petőfi új zenei főszerkesztője - dr. Csillag János- , akiről kiderült, hogy volt radiócafé-nál (elődjénél az estfm-nél) alkalmazott. Ha autóban ülök és nincs kedvem CD-t betenni, akkor egyértelmű, hogyMR2 Petőfi rádió, reggel pedig csak a radiocafé :). KÖSZÖNÖM NEKIK IS, AKIK HAGYTÁK/HAGYJÁK EZT A MŰSORRENDET ÉS ANNAK AKI BÁTRAN KITALÁLTA, MEGCSINÁLTA ÉS CSINÁLJA.

Akkor most jöjjenek a zenekarok, zenészek. Ne várjon senki tőlem semmilyen zenei leírást :) a zenét hallgatni szeretem :)

Íme a pedáns lista a teljesség igénye nélkül:
Egy kis ingyen reklám: néhány együttes lemeze megvásárolható Nesta saját kiadójától (érdemes ránézni):

www.mamarecords.hu


Na elértem harmadik részhez, a média felelőségéhez. A zenei igénytelenség ugyanúgy megtalálható a kereskedelmi médiában, mint minden más, nem zenei műsorban. Értem, hogy azokat a dalokat "kell" játszani, melyek pénzt hoznak, értem, hogy a minőségnél a pénz jobban számít, értem, hogy gyártjuk (a lehető legrosszabb értelemben véve) a zenét, DE NEM ÉRTEM MEG (az egyik barátom szokta mondani: értem, de nem értem meg). A tömeg, akik ezeket a kereskedelmi rádiókat hallgatja azt hiszi, hogy nincs is más. DE VAN, DE VAN, DE VAN!!! Szerinem nagyon sok értelmes hallgatójuk átpártolt az MR2-höz :). Mint írtam róla, támadják is ezért a királyi rádiót.

Kedves kereskedelmi média! Nem támadni, hanem jót csinálni! Nálatok van rá állítólag pénz is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése