Magamról

Saját fotó
Egy újabb bloggoló. - Yet Another Blogger.

2010. szeptember 4., szombat

Garanciális fallabdaütőm története

Szeretek sportolni főleg kosárlabdázni. 6 évvel ezelőtt kipróbáltam a fallabdát és nagyon megszerettem. Ráadásul két embernek könnyebb összejönni és mozogni, mint tíznek.

Tavaly nyáron vettem egy új fallabda ütőt, mert a régi eltört 5 év használat után. Az egyik sportboltban már több dolgot is vásároltam, az eladók minden esetben kedvesek, segítőkészek voltak. Úgy gondoltam náluk veszem meg az új ütőmet is. Ez a bolt volt a Vadon Sport.

4-5 hónap használat után eltört az ütőm. Hetente egyszer, egy órát járok fallabdázni, tehát max. 20-25 alkalommal használtam. Úgy gondoltam, hogy ez nem normális és a törés oka az ütő anyaghibája.

Novemberben vissza is vittem az ütőt, hogy eltört és szerintem ezt ki kell cserélni. A boltban azt mondták, hogy a nagyker (Hefa Sport Kft.) fogja megmondani, hogy a cserekérelem jogos vagy sem. Nagyjából 2-3 hét múlva került vissza az ütő hozzám, hogy a nagyker szerint ez nem garanciális hiba. Gondoltam, hogy ezt megbeszélem a nagykerrel is, nem akartam annyiban hagyni a dolgot. A Vadon Sport eladója készséggel megadta a nagyker telefonszámát.

December közepe volt ekkor, tehát karácsonyi előkészületek, év vége, majd januárban mentünk síelni, tehát nem volt vele időm foglalkozni nagyjából egy, másfél hónapot. Január vége felé felhívtam a nagykert, ahol azt mondták, hogy náluk nem volt ez az ütő, mert akkor lenne róla írásos szakvélemény, maximum telefonon egyeztették a garanciális dolgot. Azt mondta a nagyker alkalmazottja, hogy vigyem vissza a boltba az ütőt és kérjek írásos szakvéleményt.

Február elején vagy közepén bevittem az ütőt a boltba és elmondtam, hogy mit kért a nagyker. A Vadon Sport átvette az ütőt és mondta, hogy szólnak amint megvan a szakvélemény.

Türelmes ember vagyok, gondoltam nem zaklatom a boltot állandóan, hogy mi újság az ütőmmel. Március közepe felé elfogyott a türelmem és bementem megkérdezni, mi újság. Ők felhívták a nagykert, majd az egyik eladó vagy tulajdonos beszélgetett a nagykerrel. Nekem azt mondta, hogy a nagyker már nekem egyszer megmondta, hogy nem garanciális. Én mondtam, hogy Ők  mondták, hogy kérjek írásos szakvéleményt. Azt ígérték, hogy szakvéleménnyel együtt fogják visszaküldeni a fallabda ütőt.

Ezután gondoltam sínen van a dolog, hamarosan kapok egy rendes szakvéleményt, viszont nagy valószínűséggel nem fogják kicserélni az ütőt. A hamarosan újabb 1 hónap volt, számomra nem derült ki, hogy a nagyker vagy a bolt miatt. Mondjuk ez nem is nagyon érdekelt.

Viszont kezdem elveszteni türelmemet, és amikor megláttam a szakvéleményt, akkor teljesen elborult az agyam. Mondtam is, hogy amit kaptam nem szakvélemény, hanem valami lerázós papír és ezt már végig fogom csinálni, amíg nem járok a végére.

Van egy barátom, akinek a barátnője eléggé otthonosan mozog az ilyen garanciális problémákban, ráadásul az elejétől tudott a problémáról, hiszen vele fallabdázom. Felajánlotta, hogy kikérdezi a barátnőjét és segítenek a probléma megoldásában. Ennek meg is lett az eredménye. Megtudtam, hogy a bolt köteles saját költségén KERMI vizsgálat alá vetetni az ütőt, ha én azt kérem és erre még egy formanyomtatvány is van.

Ezzel a formanyomtatvánnyal vittem vissza az ütőmet. Persze tudták miről van szó a boltban, de még bepróbálkoztak azzal, hogy fél éven túl nem kötelességük. Mondtam nekik, hogy ez a történet már korábban kezdődött és nincs ilyen szabály. Az ütőt elvették és mondták értesítenek, ha megvan az eredmény.

Egy hónap múlva még nem volt eredmény ezért bementem érdeklődni. Annyi bibi volt a dologban, hogy közben megszűnt az a boltjuk, ami útba esett és teljesen máshova kellett menni. Az ottani alkalmazott nem tudott semmit, természetesen a tulajdonost nem érte el. Elkérte a telefonszámom és megígérte, hogy felhív amint megkapja az információkat.

Két hét várakozás után megint bementem érdeklődni, mert természetesen nem hívtak vissza. A tulajt megint nem tudta elérni, ezért elkértem a telefonszámát és mondtam, ha két hétig nem kapok választ, akkor a Fogyasztóvédelemhez fogok fordulni, mert már minden türelmem elfogyott.

Két hét elteltével nem kaptam továbbra sem információt az ütőmről, ezért gondoltam utolsó esélyként megpróbálok beszélni a tulajjal. Megpróbáltam kétszer felhívni, de nem vette fel. Írtam neki egy e-mailt, amiben három lehetőséget vázoltam fel:
  • kicserélik az ütőmet
  • visszakapom a KERMI vizsgálat eredményével a régi ütőmet
  • Fogyasztóvédelemhez fordulok
Rövid határidőt adtam neki, 2-3 napot. A harmadik napon kaptam egy válaszlevelet, amiben az állt, hogy kicserélik az ütőmet. Itt megint volt egy-két marketing szöveg: szerinte továbbra sem jogos a garanciális csere, de a bolt jó híre miatt megteszi.

Bennem csak az a kérdés fogalmazódik meg, hogy ha a Vadon Sport teljesen biztos volt benne, hogy nem anyaghiba miatt tört el az ütőm, akkor neki miért nem érte meg a KERMI vizsgálatot megcsináltatni 6-7ezer forintért? Az ütőm 23ezer forintba került. Csak egy magyarázat van rá: úgy gondolták, hogy megpróbálnak lepattintani, mert az a legolcsóbb. Különben még abba is belementem volna, ha azt mondják már novemberben, csináltatnak KERMI vizsgálatot, ha anyaghibás volt az ütő, akkor kicserélik, ha nem akkor fizessem ki a vizsgálat díját.

Másnap elmentem a boltba egy új ütőért. Persze megérdemelték volna, hogy a csere ütő és a törött ütőm közötti különbözetet nem fizetem ki, de nem lenyúlni akartam Őket, hanem jogos követelésemet érvényesíteni.

Szóval 10 hónap után tudtam érvényesíteni jogomat. Nekem nem az volt az elsődleges akaratom, hogy az ütőt minden áron kicseréljem, hanem a valóság megismerése: az ütő azért tört el, mert anyaghibás vagy azért mert ilyen gyenge minőségű ütőt csinál a gyártó.

Egy dolgot elért ezzel a bolt: soha többet nem vásárlok náluk és minden fórumon elmondom, ahol csak tudom. Sikerült az üzletük jó hírét lerontani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése